torsdag 29 oktober 2009

Broderat lite roligt

Oj, det var ett tag sedan jag skrev i bloggen, har haft annat att göra, bla sjuksköterska till maken som har opererat ena axeln :-)

Nåväl i går gick jag in i en sådan där butik som säljer allt mellan himmel o jord, hade läst på en broderilista att man kunde maskinbrodera på disktrasor. Jag köpte ett paket vilket innehöll 3 st disktrasor, började att leta efter några broderier som inte var för täta i sin stygnsättning.

Satte igång maskinen o det gick förvånansvärt bra, att brodera, så nu är alla 3 broderade.





Så nu har broderisuget, :-) återkommit, ska fortsätta i morgon.

Ute är det minusgrader, men månsken.

Gonatt!

Inger

2 kommentarer:

Uttan sa...

Men så fiffigt att brodera på disktrasor en rolig grej att ge bort!
Har du inte spännt fast den i någon båge?
Eller har Du bara spännt fast underlägg och sedan lagt trasan uppe på?
Jag måste ju också testa......
Just nu lyser solen och det är så fint hoppas att vi får en solig dag.
Det önskar jag dej också En Solig Dag!
Kram!

Lotta Fällback sa...

Dom är helt underbara disktrasorna, vilken rolig ideé. Spännande o se vad du kommer brodera mera. Roligt att du kommit igång igen.
Kram LjusneLotta