onsdag 24 mars 2010

Stickning o sprätta

I dag har jag varit hos min gode vän H, vi har stickat o pratat o skrattat gott, fikat o ätit god bulle.

Jag stickade på en babytröja som ska skänkas till Röda Korset, sprättade bort en av ytterremsorna på sudokun.

H stickade på sina handledsvärmare, hade börjat på par nr 2 o var redan halvvägs färdig med den ena, men fick repa upp lite, hon hade svårt att koncentrera sig på mönstret, när vi pratade o skrattade.

Och tokig som jag är så har jag börjat på ännu ett projekt, är fena på att inte slutföra mina påbörjade saker.

Det är Pinwheel Sampler Quilt Along,ps i quilt och det första blocket är klart. Man ska sy två likadana block med med olika färgställningar, och nu har tröttheten tagit ut sin rätt, så då ska man inte skära tyger, för det blir bara fel.

Jag får skära nya tyger imorgon, nu är det dags att sova.
Gonatt!

Inger

2 kommentarer:

Lotta Fällback sa...

Hahaha, svårt att koncentrera sig när man leker med dig, JODU det kan jag skriva under på. Vi brukar skratta så vi åker vilse till o med.
Sudukon blir superfin o koftan åxå!!!!!!
Kram LjusneLotta som nu kör nedräkning

Lotta Fällback sa...

Hej Inger!
Skulle inte du ut o leta julros????
Kram LjusneLotta