söndag 9 januari 2011

Bio dags - Mug matta

I dag kom vi äntligen i väg på bio, det var inte igår minsann. Filmen heter Himlen är oskyldigt blå. Filmen kom i höstas o handlar om min sommarö, en sommar 1975. Polisen slog till o hittade en knarkfabrik. Den spelades in sommaren 2009 och jag vet att jag var ute i  trädgården när det kom en dam som hade en ljusblå flygvärdinnedress på sig och gick förbi i gränden utanför vårt hus. Jag tyckte att det var lite konstigt, men så kom filmfolk o sa att antingen fick jag gå in eller gömma mig, för jag fick inte vara med på filmen. Jag dök ner bakom lite syrener o scenen togs, men den fick tas om flera gånger innan de var nöjda. Nu i dag såg jag vårt hus o flygvärdinnan gick förbi, minns väldigt tydligt hur det kändes att stå i buskarna o trycka.



Under en sömnlös natt fick jag en idé, på en Yahoo lista som jag är med på har det sytt Mug Rugs eller Muggmattor, till kaffe/te mugg och någon kaka/bulle bredvid, cirka mått 15 cm x 20 cm.

Så i går tog jag mig ner till overlocken o sydde en liten "matta", den är både sned o vind men jag ska ha den som prototyp, tänkte ändra lite på den, så blir den kanske bra.



Det har varit plusgrader o regn, så snön har sjunkit ihop en hel del, och det är så halt, gäller att gå försiktigt.
Ha det gott!

Inger

2 kommentarer:

Birgitta i Gävle sa...

Vad synd att jag inte visste att jag skulle titta efter ditt hus när jag såg filmen. Det hade ju varit kul att viska till min väninna att jag "känner" den som äger det där huset :-)

Carina i Ockelbo sa...

Vad kul att få sitt eget hus med i en film, du skulle ha varit med på filmen du med hi hi.
Hoppas filmen var bra på bion, den jag var på i fredags blev då inte någon favorit hos mig, de var änglagård 3 , inte alls lika bra som de två första filmerna.