måndag 24 januari 2011

Har under ett par dagar, varit ute o letat efter Strömstaren, tänkte att jag skulle ta en bild  på den, hör kanske inte till de dagliga fåglarna man ser.

Men inte har jag hittat den, i lördags var jag vid bäcken o tittade, men själva bäcken ligger vid en återvinningsstation, o det var mycket folk i rörelse där,de slängde bla glas så det var rätt mycker oväsen. Strömstaren kanske ville ha lugn o ro, när jag såg den första gången var det vardag o tyst o lungt i området.

Men jag träffade andra djur, inte så små utan betydligt större.


 Dessa hästar stod i en hage o var rätt nyfikna, så jag gick fram o de stod så snällt o stilla när jag fotade dem. Söta tycker jag de är.


Tog även lite naturbilder här hemma, är så vacker när det är lite snö eller rimfrost på grenar o träd.




Vi har ju en liten kattfröken, som heter "Fröken Larsson" hon är vädigt rolig, hon vill gärna följa med på promenad, så hon o jag brukar gå en liten sväng , brukar gå, där det är minimalt med bilar. Så här kommer några bilder från vår lilla skogspromenad.



Tänkte vara med i år o spana efter vårtecken, på nedanstående blogg kan man anmäla sig, och det är ju kul att se hur långt våren har framskridit, i olika delar av vårt land. From 1 mars, gäller det o då kanske man kan se något som kan vara vårlikt. Var med du oxå, vet ja!


Det var allt för idag.

Ha det gott!

Inger

3 kommentarer:

Lotta Fällback sa...

Klart du ska leta strömstaren, men du Inger hästar är farliga saker. Bits fram, krummar mitt på och sparkar bak så akta dig vännen. Kul att följa dina utflykter med kameran. Annars tycker jag att det var "snuskigt" fina tyger du beställt. Saknar dig.
Kram LjusneLotta

Uttan sa...

Härliga bilder ja nu har Vi fina dagar och en vår framför Oss....härlig fågelsång och värmande SOL!
Fröken Larsson så roligt att Hon vill följa med på promenad.

Kram!

Lotta Fällback sa...

Men Inger inte ska du skicka mig så fin present, men jag tackar för dom "porriga" tygerna fniss. Vad ska jag göra med dig!? Vad ska vi sy då tycker du???? Åh vad jag skulle tycka det var kul om du bodde lite närmare.
Tack o bamsekramar från mig som nu vart jätteglad ;-)