söndag 14 februari 2010

Sy, sy, sy.........

ja så känner jag nu, vill bara sy o sy, det är sååååå kul.Så det är bäst att passa på medans sylusten finns, rätt var det är så försvinner den ett tag.

I går var jag på Syträff med nya tjejer, ja jag kände 2 men alltid lika spännande att möta nya kompisar som är lika tokiga i sömnad.

Var superkul och jag tog lite kort så här kommer några.



Detta är A:s supersnygga dubbelsängsöverkast, det är frihandskviltat på en Long Arm, o i går skulle A sy på en rätt bred kant, till slut så satt den där o det blev jättesnyggt!


Här är M:s påbörjade bonad, är ett mönster från Jenny Bewer tror jag mönsterkonstruktören heter, den kommer oxå att bli superfin när den är färdig.

Jag själv sydde äntligen ihop mina block till Keyholes, så nu är det att sy dem tillsammans, foder, baksida o luckekanter som ska på. Pust, hihi, nä detta projekt måste jag bara göra klart.

I dag har det varit Sy Tillsammans på en Yahho lista, vi skulle sy nåldynor. Jag valde denna modell:
som jag hittade på en blogg.

Och min lilla nåldyna blev såhär, efter diverse missöden, blodvite uppstod när jag handsydde kronbladen, katt som absolut skulle vara med o sitta ovanpå symaskinen o fiska o bita i tråden, så katten blev utestängd från rummet, plåster på fingret o sen var det bara att sy för glatta livet.


Ska ju föreställa en blomma, men dessa kronblad sitter inte jämt fördelat runt mitten, men vad gör det, naturen kan ju oxå missa i bland, fniss!

Nu ska det röjas i syrummet, går knappt att gå in där, ännu mindre att hitta något.

Så ha en fin fortsättning på Alla Hjärtans Dag önskar jag.

Inger

4 kommentarer:

Moa sa...

Fina saker som sytts.. och trevligt att träffas för att sy.. som gamla tiders syjunta =).. Kram på alla hjärtans dag från mig.. MOa

Lotta Fällback sa...

Men va roligt att läsa om din aktiva syhelg Inger!!!! Förstod jag väl att du skulle få roligt, du brukar ju själv bidra med goa skratt så. Du den där Frk Larsson, henne får du allt ge Rött Kort från syrummet, ju fler kockar.......hon kan ligga som prydnad inte mera. Hade du inte sagt nått om dom där blombladen så hade man inte vetat, men om man zoomar o tar en lupp o kollar noga så, inte ser jag nå fel i alla fall.
Snart ses vi igen o leka ska vi en hel vecka.
Kram LjusneLotta

Uttan sa...

Men så fin "nålblomma"
och tack för länken den måste jag genast testa och sy ser jätte kul ut man har ju mycket små tygbitar som man inte kunnat kasta.

Ha en bra start på en ny vecka!
Kram!

Tanjis sa...

Oj, jag glömde visst att svara på din kommentar. Ledsen för det!
du undrade angående mönstret till klänningarna jag sytt. Grundmönstret är från en bok (finns säkert på biblan) som heter "Börnetöj" (danska) av systrarna Meedom.
Sen har jag lagt till volang och ärmar mm själv.
Men det är ett perfekt mönster att börja med för det är väldigt lätt!

Va kul förresten med lite syträff!