måndag 22 mars 2010

Snö och fotografering

Har sett att min endaste vintergäck har kommit upp, har tänkt att fota den i ett par dagar, men det har hela tiden varit något som gjort att jag skjutit upp det hela. I alla fall idag tog jag på mig gummistövlar, de är de stövlar jag har med relativt högt skaft.

Var ju rätt säker på att jag skulle skjunka igenom snön, så därför stod jag o stampade o sparkade för att se om snön skulle bära min tyngd. Stod o vinglade hade kameran i högsta hugg, ville ju inte ramla eller sjunka genom snön.

Men naturligvis åkte högerbenet ner i snön ända till knät, men höll mig upprätt i alla fall.

Kom fram till blomman o upptäckte att det var minsann en blomma till i år, vilket jag blev extra glad för.

Är inte helt nöjd med bilderna, skulle satt mig på huk för att ta i rätt vinkel, men om jag gör det så kommer jag inte upp igen. Får ta nya bilder i morgon om solen finns framme.

Har även börjat sy en sudokufilt/duk. Är så pass klar så det är bara ytterremsorna som fattas, men jag tror jag ska sprätta bort yttre remsorna som jag redan sytt, o skära till nya som är bredare, och ha som avslutningskant. Tror det  får bli en sommarduk till landet.

Resten av dagen satt jag o fixade o trixade med bloggen, var så länge sedan jag gjorde det så allt var glömt, men nu har jag fått till det lite bättre, tycker jag.

Nu ropar kudden, o jag är jättetrött.

Ha det!

Inger

1 kommentar:

Lotta Fällback sa...

Oj vilket äventyr du har fått utstå för ett foto, men det är väl så även för proffs. Kanske tur att du övade att gå i snö upp till höfterna när du var här sist. Du har en endaste, vet du jag har inte en enda vintergäck jag.
Kram LjusneLotta