tisdag 4 maj 2010

Tyg o stegräkning

I går var jag en sväng till Myrorna o kollade efter lite tyg, lite grövre vitt med strukrur som jag har funderingar att sy kuddar av. Köpte 2 vita med struktur i och en bit som jag ev kan använda som köksgardin på landet eller en sommar duk kanske.

Kostnad 110 :-, helt överkomligt tycker jag.

Är rätt fint väder men lite kallt, tog på mig o började klippa i klänghortensian, den växer för mitt syrumsfönster, vill ju ha ljus in i rummet. Det är jättestora knoppar som bara har exploderat på ett par dagar. Jag har tagit så långt jag kan nu, måste få hjälp med en stege så jag eller nån annan klipper det som växer upp o skymmer vardagsrumsfönstret.

Var skönt i solen, så jag fortsatte med rensning på framsidan av huset, klippte ner vissna växter, o rensade i landet kring flaggstången. Ska fylla på jord för det har sjunkit så mycket. Städade i pallgragen oxå, men det sk kallade jordgubbslandet ska grävas upp, vilket jag vill ha hjälp med. Är en del där som ska sparas, bla löjtnantshjärta, o en del hostor, vill att de ska komma upp innan man klampar runt o förstör.

Gick ut nu o skulle fota magnolian, men då strejkade kameran, har satt kamerabatteriet på laddning, så jag får fota magnolian senare.

Har även varit ute o cyklat i en timme, och med omräkningstabellen http://www.stegraknare.se/omvandla om jag lägger ihop trädgårdsarbetet som oxå var en timme så blir totala antalet steg i dag 13.750, vilket jag är supernöjd med. Men vikten står på samma antal kg o stampar.

Visar några till bilder från landet, tagna från Kvarnberget.


Visar farleden in mot Stockholm



Blåser jättekallt så jag ville gå hem.
Allt för i dag.

Ha det!

Inger

2 kommentarer:

Lotta Fällback sa...

Härligt Inger du har verkligen fått upp farten, nåja lagom är bäst säger min man. Det är ju han som drabbas när du drar iväg med steg som en toka. Grattis till fynden, tyger kan man väl alltid behöva. Härligt att få se lite foton från ön.
Kram Lotta

Moa sa...

fina tyger som det kan bli mycket fint av om man har fantasin och ögonen för det =).. Lite kallt här idag också.. isande kallt rättare sagt i alla fall i morse. Nu ska jag strax fara hemåt och hoppas det blivit lite mildare så jag kan fortsätta min vårstädning ute.. annnars finns liiite o städa inne också. Ha det gott.. Moa