måndag 28 september 2009

Måndag

I går kväll o inatt har det blåst o regnat, men i dag är det en underbart fin höstdag. Har hängt ut lakan på tork, får passa för det ska bli regn till kvällen. Är nog så att det är höst nu, ska bli flera dagar med kallare väder nu. Mysigt att få vara inne o mysa med tända ljus o kura ihop sig i soffhörnan med ett handarbete.

Har en kudde på landet, med en bild, som heter En hemlighet, vi har även den som tavla, men när mina barn var små så var de så rädda för den tavlan så den fick tas bort. Kanske ska ta fram den igen nu när de är stora.

I alla fall så fotade jag kudden o den är så söt tycker jag, klart tavlan är av äldre modell o ser nog lite skrämmande ut i små barnaögon.




Nu är det återgång till städandet av syrummet, började i går o i dag kan jag se skärmattan igen, :-)

Först tar jag en kopp kaffe, tar på mig jackan o sätter mig på trappen o njuter av solen.

Ha det gott

Inger

1 kommentar:

Lotta Fällback sa...

Bilden på kudden är ju toppensöt, verkligen som ett barndomsminne. Har du städat bort dig själv i syrummet, jag hittar dig inte på nätet.
Kram LjusneLotta