tisdag 25 augusti 2009

Röjning i trädgården

Gårdagens röjning i trädgården resulterade i, klippta buskar, o tagit rätt mycket av ett träd, vet ej namnet men det är ljuvligt rosa på våren när det blommar o nu i augusti har det lite röda frukter. Tror det är en apelsort, men vilken det vet jag inte.

Så nu har vi varit vid soptippen o slängt allt, hela släpkärrar blev full.

Ska ta en röjning senare i höst oxå o klippa ner spirea, o en annan buske, namn okänd, fanns här när vi flyttade hit. Blommar så fint i vitt på våren. Klätterhortensia, o en hel del på mina roddisar. De har blivit så höga att jag knappt kan se ut genom syrumsfönstret.

Men när vi hade slängt allt i kontejnern (hur stavas det egentligen) o satte oss i bilen, sa jag till sonen: Åkte jag utan glasögon? Vet inte sa han, men jag har för mig att jag hade glasögon på mig när vi åkte. Har letat som en tok härhemma efter dem, men de är borta.

Men funderar om jag tappat dem i sopinlämmningen, och att jag inte märkte att jag fick annat synfält, ja konstigt är det.

Ha en bra kväll.

Inger

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, va kul att hitta en ny blogg - och tack för kommentaren i min.
Men...blev lite full i skratt...eh, hoppas du tappade "ögonen" i rätt container bara, den för klarglas alltså!
(Förlåt mig, jag kunde inte låta bli det billiga skämtet.)

Hela rubbet sa...

ha ha kan inte låta bli att skratta, men man skall ju inte skratta åt sånt.
Det låter som såna grejer jag skulle kunna råka ut för. Men jösses kan du ha kastat bort dina glasögon,vilken otur och glasögon som är så dyra. Jag kör ju med billigare glasögon från ÖB, har ju fått sån där åldersfel på ögona.
Hoppas du hittar på dem. Kommer ihåg en grej som hände Sambons mormor för många år sedan.
Nu lever ju inte hon längre så jag kan berätta.
Hon råkade tappa sina löständer i toaletten. Så de blev till att beställa nya.

Inger sa...

Ja, flickor hur konstigt det än låter så måste de ha åkt med vid återvinningsstationen.

Men de hamnade inte i klarglas utan i trädgårdsavfall, fniss.

Tur i oturen har jag ett äldre par som jag kan ha, men det är ju så förargligt.

Kram Inger