måndag 10 januari 2011

Stickträff o fåglar

Har haft en träff med en i lokalgruppen (kvilt), blev inget sytt men däremot stickades det. Gott fika o got bröd, ska föreslå henne att vi nästa gång ska sy Mug Rugs, eller en förvaring för stickor o virknålar, som det är nu så ligger de i en korg, huller om buller. Vore bra med lite ordning o reda.


Ett trevligt fågelbesök har jag oxå haft, är jätteintresserad av alla fåglar o de som kommer till mitt fågelbord, rapporterar jag till SOF (Sveriges Ornitologiska Förening) Svalan.
Hackspetten är rolig, han har så vass näbb men ändå har han inte sönder nätet som sitter runt talgbollar eller nötterna,  men skatorna däremot de har sönder hela nätet o tar talgbollen med sig till boet.


Denna bild är lånad från internet

Under tiden vi hade dotterns hund här, vart det ju många prommenader per dag, och vid ett tillfälle så passerade vi utloppet från Långsjön här i Huddinge, det var massor med snö o även en dal av vattnet var isbelagt, men en Strömstare satt på något  vid vattnet. Första gången jag sett den fågeln. Hade naturligtvis ingen kamera med.


Har nu efter middagen suttit o försökt förstå hur man ska ladda upp bilder från min dator till Picasa webalbum. Har lyckats med "konststycket" just nu i alla fall, får se hur mycket som finns kvar i minnet vid nästa blogginlägg.


Ska ta min nystartade stickning o sätta mig i soffan, eldar en brasa, tycker det var så kallt, och visst är det mysigt med en brasa.


Ha det bra!

Inger

Inga kommentarer: