tisdag 21 december 2010

Hundprommenad - Brinner i martallens topp

I fm tittade jag på termometern och den visade -14, skulle gå ut med Smilla (hund) tänkte att vi skulle gå till ett ställe där jag kunde kasta en tross (hundleksak) tror att Smilla får för lite stimulans här.

Här finns inga hundkompisar som hon kan leka med. Gick iväg o kastade trossen som jag bad att Smilla skulle hämta, visst hämtade hon den, men släppte den ca 2 m från den plats där jag stod, så det var bara att pulsa i snön o hämta den själv.

Kastade trossen ett antal gånger med samma resultat, gick en runda i alla fall med henne. Kom hem o hade fullt med snö innanför skor o långbyxor, frös om benen som känndes som ett par stockar.

Maken har gått med henne senare under dagen o den sista prommisen tog jag, satte på mig långkalsonger vilket var jätteskönt för nu har temperaturen sjunkit ytterligare till -16.

Hade henne lös, o pratade med henne att hon skulle gå "sidan" vilket hon förstår, så hela  prommisen som var på ca 45 min, gick hon lös, fast vi mötte bilar, o andra folk ute. Jag blev jätteglad att jag fick henne att lyda o förstå.

Hon tom hoppade in i skogen o då behövde jag bara harkla mig så stannade hon upp o tittade på mig, jag sa att vi ska gå här, så kom hon ut o gick vid min sida, YIPPIEEEE så glad jag blev.

Så Smilla fick ett halvt grisöra när vi kom hem, vilket var toppengott tydligen.

Jag sitter i mitt gamla "datarum" o har ett fönster åt söder, där har jag koll på alla fåglar, som kommer o gästspelar en stund när de äter vid fågelbordet.

I dag var det så vackert, solen sken o det föll ut lite iskristaller så det glittrade i solgatan.

Tog lite bilder men det gör sig inte rättvisa, men här kommer en i alla fall.

Gonatt!

Inger

1 kommentar:

Uttan sa...

Jo nu har vi bistert. Och Vovvar behöver ut även om det är sååå kallt.
Klockan är halv fem på morgonen och Minus 25 grader.......brrrrr.......
Stackars Mannen åkte och jobbade för en timma sedan.
Men en vit jul lär det bli :)

Önskar Dej en bra dag.

Kram!