onsdag 29 juni 2011

Sitter på vakt.

Har riggat upp kameran, och har en fjärrutlösare för att kunna fota en bålgeting när den dricker i en vattenskål. Den kommer flera gånger om dagen o dricker, men så fort jag ställer fram kameran, sitter o väntar, javisst kommer den, men den cirklar bara runt o verkar inte gilla att kameran står där. Sen efter lite surrande runt så lyfter den o flyger iväg. Jag har ju bespetsat mig på en fin närbild, med mitt nya objektiv o fjärrutlösaren.

I går så kom dotter med hund hit, hon o en kamrat här från Stockholm ska åka på en liten semestertripp. Dottern bor i Kolmården så det är inte så ofta hon är hemma o hälsar på. Sonen kom oxå över o han grillade lite kött o jag gjorde en matig sallad till oss andra, o den vart uppskattad, jättekul. Jordgubbar, blåbär o hallon till efterrätt, och en väldigt varm o skön kväll. Vi satt ute länge, sen åkte maken o hunden (Smilla = labbe) o badade, vilket oxå uppskattades både av Smilla o maken, två verkliga badkompisar. Dottern sov över o hennes kamrat kom i morse, då fick jag även hälsa på kompisens hund, en blandning mellan Tax o Labrador, vid namn Myggan.

Smilla i badet


Fröken Larsson, (katt) som inte tycker om att bada


Bålgetingen var precis här o drack, går inte att sitta o skriva, måste vakta hihi!
Ha det gott!

Inger



1 kommentar:

Lotta Fällback sa...

Men va kul att du äntligen har skrivit igen. Du dom där fåglarna är verkligen inte kloka här uppe. Domherren är framme och äter trotts att vi har smällhett. Vad jag fått lära mig är att dom ska komma fram när det ska bli kallt. Hackspettparet sitter på talgbollshållaren och pussas och matar varann. Så du borde vara här med dina automatiska sak. Föresten borde du vara här ändå för jag har så kul då. Hoppas du får ta den där perfa bilden, det vore ju för kul. Men du lär få vänta, så är det alltid.
Skickar en het kram från Hälsingland.
Kram LjusneLotta