torsdag 30 juni 2011

Smultron

Fy vad varmt det har varit i dag, var ner till affären o höll på att dö på kuppen, var som jag vare doppad i en tunna, det bara rann svett. Så min önskan är nu att det blir lite svalare väder. När det blir så här varmt, vet jag inte var jag ska vara, inne, ute nere i källaren för att få det så svalt som möjligt. Har oxå upptäckt att jag blir så grinig o arg, samt att alla ljud, från bilar, folk som klipper gräs, grannen som testkör sina motorcyklar, ja allt ljud som inte är av naturen gör att jag mår så dåligt. Ont i huvudet, mår illa, vill bara bort till en tyst plats. Var man nu kan finna en sådan i en storstad.

En vecka kvar till semester för make o son, sen ska jag till ön, där jag i alla fall slipper alla mekaniska ljud, inga bilar, men fyrhjulingar istället, folk som går sakta genom grändernas grus. Vilket jag oxå kommer att reagera på. Men på det stora hela, lugnt o tyst, vad jag kommer att njuta. 

I morse när jag steg upp hittade jag en fästing på benet, såg så dåligt men under förstoringslampan, såg jag den fulingen, tog bort den o hoppas att det inte blir mer med det, men det kliar o lite rött.

Stickat lite på dotterns kompis sockar, så nu ska jag börja ta in för tån. Härligt att ha kommit så långt.

Till efterrätt i dag blev det köpta jordgubbar, hallon o blåbär. Och plockade smultron från vår tomt.
Mums fillibabba!


Ha det fint!

Inger

1 kommentar:

Lotta Fällback sa...

Har jag inte sagt i alla år du ska bo hos mig på landet, komsikomsi. Lyssna på göken eller leka gökboet.
Kram LjusneLotta som tycker du ska vara här jämt