måndag 2 november 2009

Korsstygn o copyrigtstämpel

Att läsa bloggar o titta på alla vackra bilder som finns på dem är rena katastrofen, man får så mycket idéer o "vill göra saker"

Letar just nu efter en font i korsstygn, den ska vara lite gammaldags, med snirklar o krusiduller.
Hittade en gratisfont som jag laddat hem, o den är jättesnygg i vanlig text, jag tänkte då att man kanske kan ändra om så att man kan göra den i korsstygn i stället.

Testade i mitt broderiprogram men det gick inte alls det.

Så jakten får fortsätta, fniss.

Fick ett så fint tips hur man snyggar till sina bilder man lägger på bloggen, o till på köpet fick jag till ett copyrigtstämpel ner i hörnet, tack snälla Uttan. Ska leka o testa lite till innan jag lägger in mina bilder på bloggen.

I dag har det varit ett riktigt "hundväder" det har blåst så in i norden, var tvungen att ta ner fågelmatarna som hänger utanför köksfönstret, de slog i glasrutan så vi var rädda att glaset skulle gå sönder.

Har även fortsatt med min "spöksömnad" men jag var tydligen för splittrad i mina tankar, för det gick inte alls bra, ett av blocken var mindre än de tre övriga, till påköpet sydde jag ett block upp o ner, det var en spindel som hänger ner från sitt nät, men jag fick den att klättra uppåt i stället. Så i morgon kommer "Herr Sprätt" att få jobba.

Gonatt!

Inger

2 kommentarer:

Lotta Fällback sa...

Kul att du jobbar på Inger även om det går bakåt ibland så går det ju i alla fall. Ska bli kul o se vad det blir av det, tummetott kanske.
Kram LjusneLotta

Uttan sa...

Så kul att Du vill vara med och tävla hos Mej.
Duktigt att Du kommit på hur Du fixar i högerspalten.
Övning ger färdighet så är det.man får lov att testa sig fram och vips så kan man det ;)
och då är det sååå kul eller hur?

I kväll har vi varit på Månskens promenad.
Vilken måne vi hade på vägen.

Ha en go kväll!
Kram!