onsdag 11 november 2009

Skogspromenad o blommor

I dag har jag ändrad lite på utseendet på bloggen, är ju inte så van att hålla på med bilder, men det är ju rätt kul. Så nu får det se ut så här ett tag.

Tog en liten skogspromenad o fick sällskap av vår lilla kattfröken, "Fröken Larsson" men till vardags kallad Larsson. Hon är som en hund går med överallt, tom ner till bussen häromdagen, då var det bara att vända så hon kom hem ordentligt och inte blev överkörd eller skadad, är en väldigt kraftigt trafikerad väg.




Nåväl, vi tog det lugnt o fint, Larsson var antingen framför, fast mest bakom mig, måste hålla koll så jag inte försvinner. Tog lite bilder, det är ju väldigt vackert i naturen fast den håller på att gå i vila.



I går "badade" jag alla orcideér, har slarvat med det en tid, men det är några som blommar o några ska till att blomma, så de mår ju inte så dåligt i alla fall.

Allt för ikväll, ha det gott.
Nattis
Inger

3 kommentarer:

Nette sa...

Hej Inger
Jag visste inte ens om att du hade en blogg men nu vet jag ju *s* Den är verkligen fin din blogg. Vilken underbar Orchidé du har. Jag har också en som blommar och tre som har knopp på gång så det gäller att se till att de inte torkar. Kramis Nette

Lotta Fällback sa...

Va fint du gjort om i bloggen! Kul att få följa dig på prommis, tokig hon är Frk Larsson fniss. Duscha orkideerna ja det borde mina åxå får göra.
Kram LjusneLotta

Tanjis sa...

Hejsan!
Tack för din fina kommentar om min fleecejacka, då blev jag glad!

Nu när jag tittar in här fick jag minsann lite dåligt samvete för mina stackars orkidéer. Jag är ju en småbarnsmamma så vattning av blommor är tyvärr inte min starka sida. Och badning av orkidéer är en omöjlighet. Men mina har nog vant sig för det poppar upp en del nya blommor just för tillfället, det är alltid så kul.