söndag 29 november 2009

Helgen Första Advent

Vi har varit o hälsat på dotter o hennes pojkvän nu i helgen. De har köpt hus o har nu börjat fått ordning på allt, blir så fint o mysigt.

Vi sydde gardiner, dvs, jag sydde kanter på overlocken o dottern fållade, snabbt o enkelt.

Hade redan tidigare i veckorna sytt en ny kudde till henne, tog två gamla kuddar, tvättade dem, gjorde nytt innerfodral, o flyttade över fyllningen så kudden fick storlek ca 40x70cm.

Hittade en bit "gammal" gardin som är dotterns, broderade hennes initialer mitt på och sydde igen, blixtlås i nederkant, för att lätt o enkelt kunna tas av o tvättas.



Första bilden där syns inte kudden speciellt bra (ler) utan det är Smilla som stolt ville vara med, till dagen iklädd ett rosa band. Bild nr 2 ser man monogrammet bättre, o bägge bilderna är klickbara.

Är även med i en tävling hos Linnéa Fredriksson, som stygnsätter helt underbara saker, o nu är det grytlappstävling, har sytt 2 par grytlappar och det ena paret var färdigt så dottern fick dem i går, skulle även sy klart par 2 där hos henne men det hann vi inte. Så det var bara att sätta fart med dem när vi kom hem.





Sist men inte minst fick vi komma till Kolmårdens Djurpark o få en liten glutt av den nyfödda noshörningsflickan, tyvärr så hade hon sin förmiddagslur, så vi såg bara inte så mycket av henne, men hennes mamma var desto mer vaken.


Klickbar bild


Surikatterna som är i samma byggnad var inomhus nu, de hade fått frukt o en julgran.





Det där med att lägga in bilder i bloggen, blir jag snart tokig på, blir ju inte som jag vill.


Nåja, nu är det snart dags att sova, gonatt o sov gott

Inger

7 kommentarer:

Lotta Fällback sa...

Härligt mkt godis du har sytt till dottern din. Vart ju kanonfin den kudden o så Smilla som prydnad, hihi. Å så har du fått se bebis på Kolmården åxå, usch jag blir så avis.
Skönt att du fick en superhärlig helg med mkt roligt.
Kram LjusneLotta

Uttan sa...

Så fina grytlappar.
Och kudden är jätte fin.

Trevligt att åka till Kolmården det var många år sedan man var dit.När barnen var små.Så det är väl 20 år sedan.

Sa har vi december i morgon......

Kram!

Nette sa...

Dina grytlappar är så vackra och Smilla så fin i sitt rosa band. Kramis Nette

Lotta Fällback sa...

Tack för en härlig måndag Inger. God lunch o mys, mys vid köksbordet. Det är inte varje dag vi kan sitta o handarbeta tillsammans, men det är GULD varje gång.
Tack Inger för att du är du!!!!
Kram LjusneLotta

Lotta Fällback sa...

Men jag glömde skriva, dom där grytisarna är så fina såååååååååååååååååå.
Kram LjusneLotta igen

Moa sa...

Hej svejs.. och God fortsättning, hoppas allt är bra.. Kom på att jag lovat bort/lottade ut frön till en akleja och om du vill ha får du maila mig din adress.. =).. Ha en mysig helg..MOa

Lotta Fällback sa...

Hihihi eftersom jag vet att du väntar tillökning så är det väl dags att du berättar det för resten av världen åxå, hahahaha.
Kram LjusneLotta