onsdag 26 augusti 2009

Höstens första träff hos Lappteklorna

Nu i kväll har jag varit på höstens första träff hos vår lokalgrupp Lappteklorna.
I kväll har vi pratat om vad vi ska sy under höstterminen. Tyvärr har en av kamraterna blivit allvarligt sjuk, så vi beslutade att vi ska sy ett lapptäcke till henne. Det ska vara en nioruta i olika blåa nyanser o en ljus/beige ruta, så jag måste leta reda på tyger redan i morgon o sy ihop min ruta. Det är rätt brådis för den sjuka kamraten är väldigt dålig. Alla niorutor ska skickas till vår "fröken" som sedan ska sy ihop dem (redan på tisdag). Sedan tog jag på mig att jag ska maskinbrodera vårt lokalgruppsnam, om jag nu kan, fniss. Baksida av flecce som är mjukt o skönt, inte för tungt att svepa omkring sig.

Det var väldigt roligt att träffa alla kompisar igen efter sommarens uppehåll o sy ideérna flög genom rummet. Så nu har man många projekt som man vill sy.

Ha det!

Inger

2 kommentarer:

Uttan sa...

Snällt av er att sy till kompisen det kommer att betyda mycket för henne!

Kramar!

Tanjis sa...

Tack för din kommentar! :)
Du klarar säkert av att sy en tröja, det är inte alls svårt utan mest roligt faktiskt! Fast lite övning behövs ju mest för att få allt som man vill ha det.

Åh,måste bara säga att jag gillar din bild! Jag älskar nämligen ekorrar! :)