torsdag 27 augusti 2009

Niorutor

I dag har jag varit hos en lappteknikskompis H, jag visade henne hur man syr niorutan, och hennes blev jättefin, i morgon ska jag sy min egen o sedan posta till vår "fröken" så hon kan sy ihop dem.

Sylängtan känner jag kommer mer o mer, under sommaren har jag knappt sytt något alls.

Sedan har jag läst på några bloggar att man kan sticka disktrasor, det skulle jag vilja göra. Så att leta upp ett svenskt mönster o sätta igång, läste oxå att det är lin som tar upp vätan bäst. När man tycker att den stickade disktrasan är för äcklig är det bara att tvätta i maskin eller koka den i en kastrull på spisen.

Ska i alla fall testa, fniss, många bollar i luften samtidigt.

Ha det!

Inger

1 kommentar:

Nette sa...

Hej Inger
Stickad disktrasa??? Ja det kanske fungerar tala om så får vi veta. Jag tror att min klematis är en Summer Snow i alla fall tänker jag behandla den som en sådan *s*

Kramis
Nette