tisdag 22 september 2009

Höstdagjämning


I dag är det höstdagjämning, o det känns verkligen höst i dag, småregn, grått o ruggigt. Tom katten ligger inne o bara sover.

Sommarbild på "fröken Larsson"

Betalade in mina 200:- till Bröstcancerföreningen i dag, så den 1 okt får jag mitt "Tänk Rosa" quiltmönster, ska bli spännande hur den kommer att se ut, ska vara i färgerna svart o rosa i år. Fast min quilt sen förra året är inte riktigt klar, det är de förb....... gässen som jag inte får att passa in, antingen blir de för stora eller för små. Tror jag tar o sprättar upp dem o syr enligt paper piecing metoden, då lär de passa hoppas jag.



I morgon tänkte jag ta mig till en loppis o leta efter en vit tekanna, mina kompisar har hittat ett så sött mönster till en "mössa" till kannan. Vi dricker inte te i kanna men jag tänkte ha den som prydnad bara.

Ha det fint!

Inger

2 kommentarer:

Uttan sa...

Fröken Larsson, så gulligt!
Det där med Quilten måste Du berätta mer om.
Jag har två lapptäcken som ligger som är klara för Quiltning men det blir inte av.
Har gjort ett Bargellohjärta men det är ju så stort så det blir så jobbigt att quilta man kanske skulle lämna in det nån stans.
Spännande med loppis hade vi bott närmare varandra hade jag följt med ;)
Kram!

Lotta Fällback sa...

Hihi bravo Inger, fler tekannor o huvor till folket ;-). Ska bli kul o se dina Bommar sen när du ska sätta ihop dom. Jag tycker du ska spola dom där förbenade gässen o göra en bård runt bara så den blir klar, gässen kan flyga till himlen. Kram LjusneLotta